Ei riitä, että yrityksellesi on joskus tehty nettisivut, sillä sivuston on muututtava aikaa myöten vastatakseen muuttuviin haasteisiin. Verkkosivuja kannattaa myös ajanmukaistaa, jotta yrityksesi ei näytä siltä, kuin se olisi muisto 80-luvulta!
Hyvien verkkosivujen tunnusmerkkejä ovat mm. miellyttävä ja yrityksen graafisen ilmeen mukainen ulkoasu, selkeä ja muistettava verkko-osoite, hyvä tekninen toimivuus, selkeä navigaatio sekä sisältö, jossa on substanssia ja josta löytyvät ne asiat, mitä asiakkaat sivuilta etsivät. Myös sosiaalinen media on tärkeässä roolissa nykyään, ja se vaikuttaa myös näkyvyyteen hakukoneissa.
Tilastokeskuksen marraskuussa 2015 julkaiseman Väestön tieto- ja viestintätekniikan käyttö -tilaston mukaan jo 69 prosentilla suomalaisista 16–89-vuotiaista on omassa käytössään älypuhelin, ja esim. alle 45-vuotiaista se on käytössä 94 prosentilla. Koska asiakkaat ovat siis mobiilissa, on myös yritysten verkkosivujen on oltava mobiiliystävällisiä - ja myös hakukoneet sijoittavat korkeammallle mobiiliystävälliset sivut kuin ”vanhanaikaiset” sivut. Responsiiviset sivut muuttuvat laitteen mukana: ne mukautuvat puhelimen ja tietokoneen näytölle. Lue lisää aiheesta & mobiiliystävällisistä sivuista Elidon blogipostauksesta >>
Lisää verkkosivuista ja digitaalisista ratkaisuista voit lukea myös osoitteessa www.digital.elido.fi.
Ota yhteyttä, niin suunnitellaan Sinulle asiakasodotuksia vastaavat sivut!
Lähde: Suomen virallinen tilasto (SVT): Väestön tieto- ja viestintätekniikan käyttö [verkkojulkaisu]. ISSN=2341-8699. Helsinki: Tilastokeskus [viitattu: 26.11.2015]. Saantitapa: http://www.stat.fi/til/sutivi/index.html