Markkinointisuunnitelmat

Markkinointisuunnitelma ohjaa yrityksen toimintaa – siksi ei ole samantekevää, millainen se on. Omaa yritystä katsotaan usein liian läheltä eikä markkinointiin synny uusia ideoita. Siksi toisinaan on tärkeää raikastaa ajatuksia ulkopuolisen näkökulman avulla.

Markkinointisuunnitelman tarkoitus on kirkastaa palvelun tai tuotteen olemusta, siitä viestimistä, muista erottumista ja positiointia markkinoilla. Markkinointisuunnitelman avulla myös organisaation sisäinen markkinointi selkeytyy.

Toimimme apunasi ja kokoamme markkinointisuunnitelman ajatuksiesi pohjalta ja annamme oman ammattitaitomme käyttöösi. Markkinointisuunnitelma viimeistellään aina yhdessä asiakkaan kanssa.

Markkinointisuunnitelman sisältöä

  • tuote- ja palvelumallin täsmentäminen
  • selvitys markkinatilanteesta ja kilpailijoista
  • tuotteistaminen
  • markkinointikohderyhmien määrittäminen
  • suunnitelma käytettävistä markkinointitoimenpiteistä
  • markkinointibudjetti